[PL] Michał Sadowski - Jak zdobyć i utrzymać klientów w sieci?

„Byliśmy totalnymi parówami analityki” mówi Michał Sadowski, który opowiedział podczas swojej prelekcji na Element Talks 2017 jak user experience może pozytywnie wpłynąć na rozwój biznesu. Michał przytoczył przykłady wdrożeń optymalizacji na stronie BRAND24, które pozwoliły firmie na zwiększenie sprzedaży.

Jak twierdzi, ogromne znaczenie w pozyskiwaniu klientów ma nie tylko marketing czy sprzedaż, ale przede wszystkim dogłębna analityka systemu. M.in. dzięki zmianie formularza rejestracyjnego, odchudzeniu onboardingu czy obserwacji ruchu użytkowników na stronie udało mu się pozyskać zdecydowanie więcej klientów. Dźwignią sprzedaży czy marketingu okazała się właśnie analityka systemu i zmiany w nim wprowadzone.

 

Do zwiększenia sprzedaży przyczyniło się również wprowadzenie dopasowanej komunikacji dla użytkowników, którzy wchodzą na stronę z różnych źródeł oraz wykorzystanie amerykańskiej spółki jako pomostu przy rejestracji użytkowników i formularzu płatności.

 

Na koniec Michał podkreślił, że największą trudnością towarzyszącą zmianom był długi czas oczekiwania na możliwość zweryfikowania skuteczności podjętych decyzji. Według Michała świadomość, wiedza i umiejętności związane z analizą, obserwacją, wyciąganiem wniosków dotyczących funkcjonalności systemu będą bardzo przydatne projektantom, którzy zajmują się projektowaniem takich narzędzi.

 

Wykład został nagrany na konferencji Element Talks 2017, Warszawa. W zakładce Talks znajdziesz informacje o kolejnych edycjach, a tutaj pozostałe wykłady.

Published: Aug 16th 2017

blog comments powered by Disqus